Skolegudsteneste i Rindal
Skoleelevane fylte Rindalskirka
Dette var siste skoledag før jul for elevane på Rindal skole. I eit langt tog vandra dei frå skolen til kirka og fylte benkeradene. Vi deler Lene prest si preike over juleevangeliet og nokre bilde frå samlinga både før og etter preika.
Juleevangeliet
Kvifor har me skulegudsteneste?
Veit de, det står noko om dette i lovar og reglar. Der står det at alle born har krav på å vita noko om både historie og kultur.
Me har høyrt historien bak julefeiringa vår, korleis Lukas skriv om kva som skjedde i dei dagane det gjekk ut bod frå keisar Augustus. Historia om då Jesus vart født.
Og kultur her i kyrkja er alt me gjer ut av det så det blir vårt og felles – ikkje minst gjennom det me syng av adventssongar og julesongar. Historia ligg i botnen, og kulturen er det me gjer ut av det så det blir verdifullt for oss.
Og midt i alt er me forskjellige – og i år er me forskjellige frå korleis me var i fjor og året før det.
Kanskje var det slik for to år sidan at gåvene var det de gledde dykk mest til til jul. Så vart det kanskje maten. Eller pynten. Og så var kanskje ikkje noko viktig i det heile teke, berre mor og far kunne vera vener i jula så det ikkje vart krangling. Og kanskje nokon gruar seg til jul også fordi dei veit at dei vil sakne nokon som anten ikkje vil koma eller ikkje kan koma.
Me er så forskjellige. Og me har det så forskjellig. Og då er det kanskje godt at det ligg noko i botnen, som eit slags grunnlag for historia vår, som er felles.
Slik som for eksempel juleevangeliet, forteljinga om kva som skjedde då Jesus vart født.
At det er denne fødselen me feirar år etter år, sjølv om både me og andre forandrar oss, sjølv om me kan vera engstelege og føle oss utrygge, sjølv om ikkje alt blir som me hadde tenkt.
Me har så kort spenn i følelsane våre mellom når me er glade og lei oss, når me føler på lukke og når me har mest lyst til å berre gråte. Det skiftar så fort. Igrunn er det ganske interessant også, dette å vera menneske med følelsar. Både på godt og vondt.
Når englane kjem til gjetarane på jordet utanfor Betlehem, så skiftar det også fort.
Plutseleg ser dei ein himmelsk hærskare av englar, og då står det at dei vart veldig redde. Men så seier engelen at nei, de må ikkje vera redde. De må ikkje vera redde, for eg kjem for å fortelja dykk om ei stor glede, ei glede som skal vera for alle:
Frelsaren er født. Han dei hadde venta på i mange hundre år. No er han komen til verda. Og nei, han vart ikkje født i slottet, men i stallen. Dit er både gjetarane og alle velkomne til å koma og sjå: Gud er komen til jorda som eit nyfødt og lite barn.
Det var historia. Og kulturen – kulturen er at denne nyfødte og vesle barnet er ei glede for alt folket – også for oss.
Historia seier at det var gjetarar som fyrst fekk beskjed om at Jesus var født og som var dei fyrste til å koma til stallen og sjå dette store som var hendt.
Det er ganske enkelt: Der ligg Gud, nyfødt som ein baby, i ei krubbe framfor kyrne. Det er lort og støv og spindelvev over alt. Og der kjem gjetarane som bur på jordet, som ikkje hugsar sist dei fekk vaska seg.
Men det er fint. Fint for alle. Der, hos Jesus og Maria og Josef, der er gjetarane hjarteleg velkomne sjølv om dei er både fattige og ustelte.
Det viktigaste er at dei kjem for å sjå og ta inn denne gleda som er for alt folket – også for dei. Også for oss.
Gleda vår er at Gud kjem til verda. Han vart født i ein stall – og kulturen som me har fått gjennom salmane me syng seier også at han kan bli født i hjarta vårt. Eller i det minste i tankane våre.
.